Burgers en toezicht

Laatst bijgewerkt op 754 dagen geleden door Hadewych

Op 21 december, voorafgaand aan de promotie van Renée Bouwman met The patient’s voice as a game changer in regulation, organiseerde Tranzo een symposium over burger en toezicht. Bijgaand de dia’s. Tweets naar aanleiding van het symposium zijn te vinden onder #inspecties en bij @toezichtnieuws.

Symposium dia's

Verschillende inspecties willen graag meer contact met burgers (met name de cliënten en klanten van hun ondertoezichtstaanden, maar ook Nederlandse burgers in het algemeen) en als burgers zichzelf melden bij de inspectie, met een klacht, vraag of melding, willen ze hen serieus nemen en hun signalen zo goed mogelijk gebruiken in hun toezicht. Tegelijk moeten inspecties er voor waken dat ze als klachteninstituten gezien zouden worden. Een dergelijke rol kunnen en willen ze helemaal niet waarmaken en het risico is groot dat burgers met onjuiste verwachtingen teleurgesteld raken over inspecties.

Zie ook http://www.nivel.nl/nl/nieuws/veranderingen-de-zorg-stellen-inspectie-voor-nieuwe-uitdagingen

Zie ook http://www.medicalfacts.nl/2016/12/21/grotere-rol-patienten-en-clienten-toezicht/

Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers